.


Sunday, February 27, 2011

=.=

assalamualaikum..

hye u olz ! * tiru gaya apen.. haha
i'm currently at desasiswa aman damai main campus..
memang aman dan damai..haha
eh knape tbe2 dok main cmpus ni ?
ekceli, ade TOT (temasya olahraga tahunan)
dan sy sebagai atlet..eh eh..
bukan .
sy sabagai AJK KHEMAH .
utk desa JAYA .
motip uruf besa ?
saje .
haha..

dan skrg berada di bilik .
sedang menyiapkan asemen mineral economics .
an essay regarding mineral industry in malaysia .
from  the history to the future .
dan tidea xdatang2 .
dah puas ajak soh datang tapi xmo jugak .
* lame2 aku copy paste jugak kang *

lalu fikiran melayang kepada blog ini .
yang telah lama diabaikan .
dah bersawang dah .
sesuai la tu kan .
da kate laman sesawang .
mesti la kne ade sawang .
walpon bukan labah-labah .
ok da merepek =.=

nk dgr teka teki ?
(anggaplah anda sdg mendengar)
ok .
tema die 'dalam banyak banyak'

1.
dalam banyak banyak buku,
buku ape yang banyak ?
haa jawab jawab 
jawapan : buku pak tuan .

2.
dalam banyak banyak PATI,
PATI ape yg berwarganegara Malaysia ?
jawapan : PATI bahan 3rd year .
ade jugak jwpan laen iaitu PATIBAN kawan  india ayap (bak kate herza),
dan juga CAPATI .
tapi capati bukan orang .
n asal dari india .
so jawapan xditerima .

3.
dalam banyak banyak peluntur,
peluntur ape yg suka masuk ikut tingkap ?
jawapan : clorox si kucing comel yg memakai eyeliner putih .

4.
dalam banyak banyak burger,
burger ape yg happy ?
jawapan : burgermbira ;p

ok tu je kot .
nanti kalo ade yg laen sy post lagi .
yay !

satu lg, maaf la .
sy kadang2 ade masalah identiti .
kejap2 gune sy, pastu aku plak .
xpe la kan .
blog aku, suke hati aku la .
*da mula balik

ok dah .
ni la padahnye tido petang lame2 .
pastu minum nescafe lagi .
kan da insomnia .
mereng lagi tu .
  
babai !
nak sambung keje..

assalamualaikum ^_^





Wednesday, February 9, 2011

:: saya sayang kawan saya ::

Dan jika berkata, berkatalah kepada aku tentang kebenaran persahabatan?..Sahabat adalah kebutuhan jiwa, yang mesti terpenuhi.
Dialah ladang hati, yang kau taburi dengan kasih dan kau panen dengan penuh rasa terima kasih.
Dan dia pulalah naungan dan pendianganmu.
Karena kau menghampirinya saat hati lapa dan mencarinya saat jiwa butuh kedamaian.Bila dia bicara, mengungkapkan pikirannya, kau tiada takut membisikkan kata “tidak” di kalbumu sendiri, pun tiada kau menyembunyikan kata “ya”.
Dan bilamana ia diam, hatimu tiada ‘kan henti mencoba merangkum bahasa hatinya; karena tanpa ungkapan kata, dalam rangkuman persahabatan, segala pikiran, hasrat, dan keinginan terlahirkan bersama dengan sukacita yang utuh, pun tiada terkirakan.
Di kala berpisah dengan sahabat, janganlah berduka cita; Karena yang paling kau kasihi dalam dirinya, mungkin lebih cemerlang dalam ketiadaannya, bagai sebuah gunung bagi seorang pendaki, nampak lebih agung daripada tanah ngarai dataran.
Dan tiada maksud lain dari persahabatan kecuali saling memperkaya ruh kejiwaan. Karena kasih yang masih menyisakan pamrih, di luar jangkauan misterinya, bukanlah kasih, tetapi sebuah jala yang ditebarkan: hanya menangkap yang tiada diharapkan.
Dan persembahkanlah yang terindah bagi sahabatmu.
Jika dia harus tahu musim surutmu, biarlah dia mengenal pula musim pasangmu.
Gerangan apa sahabat itu hingga kau senantiasa mencarinya, untuk sekadar bersama dalam membunuh waktu?
Carilah ia untuk bersama menghidupkan sang waktu!
Karena dialah yang bisa mengisi kekuranganmu, bukan mengisi kekosonganmu.
Dan dalam manisnya persahabatan, biarkanlah ada tawa ria berbagi kebahagiaan.
Karena dalam titik-titik kecil embun pagi, hati manusia menemukan fajar jati dan ghairah segar kehidupan.