.


Saturday, May 29, 2010

formspring.me

ini bkn kaunter ptanyaan..tp tnye jela...=) http://formspring.me/miraiexd

Monday, May 3, 2010

malas??

hello !!

 lame x update blog..mestilah sbb exam..tapi kan kan exm da abes ari khamis aritu..so ape mknenye? semestinya malas. ya itulah tajuk kite pd hari ini ye.. malas . 
arini ari ahad. esok isnin. selasa nk balik kl dah. tapi bilik x kemas lg. kene kosongkan. kan senang kalo tiap tiap sem dok bilik yg same je. tak payah nk kosongkan. nt akan ku propose kan kt MPDJ. (bajet ak ni sape??) haha

so skg ni lah keje ak. posting new entry kt blog ak yg xlawa n x best ni. eh eh bukankah ak patut bercerita pasal malas? oh ya. 

baiklah. malas ye. mmm... ayat paling senang ialah ak ni mmg pemalas la. (fuh lega. tu yg ak nk ckp sbenanye) antara bukti2 yg menunjukkan kemalasan ak :

1. seperti yg ak tulis di atas. :)
2. basuh baju pagi tp tghari baru sidai. (eh ni sbb lupa la. 3x lupa. btol xtipu)
3. mak srh masak ak jawab ''nanti la''.
4. mak srh sapu smpah ak jwb ''kejap nk tgk sinetron, melodi, naruto, bleach, nona, wanita hari ini dan sebagainya''.
5. 2 atau 3 minggu lepas balik dr usm baru nk kuarkan segala harta dr beg. (bese la tu)
6. kalo xde pape agenda bangun tghari sudah mnjadi rutin. (skrg ni da insap sket. pkul11 wajib bangun). ni KALO XDE PAPE AGENDA. sile take note ye.
7. kalo makan pkai sudu garpu n lauk ayam mesti mkn ayam tu plg last skali sbb malas nk potong kecik2. kalo x nt lambat habis mknan itu. (padahal mmg makan lmbat)
8. walaupon c chemol da dok buat bising pagi2 mntak mknan ak buat xtawu je. (padan muka sape srh buat bising sebelah telinga ak)

dan banyak lagi contoh2 yg tidak dapat ditulis di cni. jadi utk mengatasi masalah ini caranya ialah :

1. jangan bagi mira aziz leka dgn laptopnya.
2. jangan bagi mira aziz leka dok dpan telebisen menonton cerita2 tersebut.
3. jangan bagi mira aziz tido lambat kerana minum neslo atau nescafe atau nescafe o dsb. 
4. mira aziz perlu ada self-conscious oke.
5. mak perlulah meningkatkan usaha lagi supaya anak daranya tidak berkelakuan seperti anak bujang. 
6. kempen kesedaran perlulah diadakan bagi membendung masalah ini.
7. rumet2 skrg dan rumet2 akan datang perlu memainkan peranan. (peranan ape tah)
8. sediakan bibik di rumah. (bibik ialah makcik dalam bhsa jawa. jd betollah ya. di rumah saya tiada makcik. cuma mak saja)


jadi antara kelapan-lapan cara tersebut mengikut perkiraan saya setelah ditambah tolak darab bahagi kuasa dua exponent dan sebagainya maka..huh..panjang sangat ayat ni. 
maka. dirumuskan bahawa cara kelapan adalah yg paling efektif. hahahaha....

enaf la merepek wahai cik mira. da ko mmg malas pastu ko nak bising2 pula. (bkn bising la. ak menaip) ya inilah kerja saya walopon tyme ni sapatotnya saya sedang packing barang nak balik. 

ok setakat ini saja kemerapuan saya. esok lusa tulat saya akan sambung merapu lagi. 
bye. assalamualaikum. (^__^) v


p/s : vacancy. location : umah ak. position : bibik. accomodation : makan, tmpat tinggal,           tido, mandi, sidai baju dsb disediakan. gaji lumayan (kite bncang blakang2).

v (n____n) v